burpee

Burpee chest-to-bar pull-up

Sloop je hele lichaam met deze gruwelijke lichaamsgewicht burpee/pull-up combinatie.

Hoe je een training eindigt, kan het verschil maken tussen een goede training en een toptraining. Vandaar dat je die oersaaie loopbandsessies uit je programma moet mikken en vervangen door de Burpee chest-to-bar pull-up.

Voordelen oefening

“Je vergroot je beenkracht, explosiviteit, coördinatie en algehele stoerheid van je training”, zegt Matt Pudvah (C.S.C.S.), hoofd krachtcoach van de Manchester Athletic Club. “Naar beneden hoppen voor een push-up en dan weer omhoog komen naar de stang maakt je gewoon een stuk atletischer. Maar het is zo ontzettend vermoeiend dat je aan het eind meer dood dan levend lijkt te zijn.”

Hoe je het moet doen: burpee chest-to-bar pull-up

Instructies: stel een timer in en doe een herhaling oplopend met de minuten op de klok. Dus doe een herhaling in minuut 1, twee herhalingen in minuut 2, enzovoorts. Tot je er niet meer in slaagt voor elke volgende minuut een extra herhaling te maken.

1. Ga voor een optrekstang staan en doe een volledige burpee, met een push-up op de vloer.
2. Spring omhoog en pak de stang met een wijde greep en trek jezelf omhoog tot je borst de stang raakt. Voor een extra uitdaging, begin je met de pull-up vanuit een volledige ‘dode’ hangpositie, zonder het momentum van de burpee te gebruiken.

Bekijk de uitvoering van de oefening hieronder:

burpee pull up

 

Het novembernummer van Muscle & Fitness is uit!

Het novembernummer van Muscle & Fitness ligt vanaf 17 oktober in de winkel. In deze editie geven we je een trainingsschema waarmee je biceps in drie weken flink zullen groeien. Verder leggen we uit hoe wat de voedselcombinatie 1 + 1 = 3 inhoudt.

Bestel nu!