snacks voor bodybuilders

De 7 beste snacks tijdens Halloween voor bodybuilders

Het is vandaag officieel Halloween. Dit kan betekenen dat je kinderen aan je deur krijgt die om snoep vragen (lees eisen). Heel leuk natuurlijk, maar wat moet je nou zelf als fanatieke krachtsporter snacken? Wij hebben een top 7 beste snacks tijdens Halloween voor bodybuilders voor je op een rijtje gezet. Trick & don’t cheat!

1. Proteïne bar

Een proteïne bar levert je de extra dosis eiwitten voor meer spiermassa. Sommige repen kunnen veel koolhydraten bevatten dus kijk goed welke je besluit te eten.

2. Beef jerky

Beef jerky is een van de, zo niet de beste, snacks die een bodybuilder zich kan wensen. Het is makkelijk mee te nemen, zit vol proteïne en het blijft lang goed. Een reep van 30 gram bevat maar liefst 9,4 gram eiwit. Daarbij bevat het veel zink en natrium.

3. Noten

Noten zoals pinda’s, cashew, walnoten en amandelen bevatten veel goede voedingswaarden zoals calcium, vitamine D, proteïne en omega 3 vetzuren. Vooral als je eiwitten nodig hebt, kun je het beste amandelen en pistachenoten eten.

4. Hard gekookt ei

Eén ei bevat gemiddeld 6 gram aan proteïne. Daarbij levert een ei ook acht essentiële aminozuren die nodig zijn voor spierherstel. In het totaal bevatten eieren 18 vitale voedingsstoffen en vitamines, zoals vitamine B.

5.  Supplementen

Misschien zijn supplementen niet het eerste waar je aan denkt als je het over snacken hebt, maar dit neemt niet weg dat je ze tijdens Halloween moet vergeten. Denk aan supplementen als multi-vitaminen, omega 3, zink en BCAA’s.

6. Zoete aardappel

Deze lijst zou niet compleet zijn zonder zoete aardappel. Een middelgrote zoete aardappel bevat zo’n 160 calorieën, 37 gram koolhydraten en 4 gram proteïne. Ze zitten ook boordevol vitaminen en mineralen. Je hoeft de zoete aardappelen niet te schillen want de schil zit vol met gezonde vezels!

7. Proteïne chips

Toch stiekem zin om een klein beetje te cheaten? Eet dan proteïne chips, de calorieën zijn laag en de chips bevat extra eiwitten wat je spieren weer ten goede komt.

Het novembernummer van Muscle & Fitness is uit!

Het novembernummer van Muscle & Fitness ligt vanaf 17 oktober in de winkel. In deze editie geven we je een trainingsschema waarmee je biceps in drie weken flink zullen groeien. Verder leggen we uit hoe wat de voedselcombinatie 1 + 1 = 3 inhoudt.

Bestel nu!