kikkererwten

5 gerechten met eiwitrijke kikkererwten

Kikkererwten zitten bomvol eiwit en zijn heel makkelijk om te vormen in snelle en smakelijke maaltijden.

1. Falafel

Pureer ¼ kop koriander, 1 teentje knoflook, ¼ theelepel gemalen komijn, ½ theelepel paprikapoeder, en ¼ theelepel knoflookzout in een blender tot het fijngehakt is. Dan 1 kop uitgelekte kikkererwten uit blik toevoegen en pulsen tot het bonkige massa is. Maak er 4 balletjes van. Doe 2 eetlepels gemalen lijnzaad, 2 eetlepels gegratineerde Parmezaanse kaas en 2 eetlepels chiazaadjes op een bord, en meng het. Duw de balletjes in het mengsel. Spray een kleine koekenpan in met olijfolie en bak de balletjes ongeveer 3-4 minuten per kant. Opdienen met je favoriete dipsaus.

2. Pindakaaskoekjes

De oven voorverwarmen op 180 graden. Kleine bakplaat sprayen met bakolie. Doe 1 kop uitgelekte kikkererwten uit blik in een mixer met ½ kop pindakaas, 2 eetlepels zoetstof zoals Stevia, 2 eetlepels gouden lijnzaad, ½ theelepel bakpoeder en ½ theelepel gemalen kaneel, en mix het tot een dik, klonterig deeg wordt. Met theelepelhoeveelheden op de bakplaat scheppen en 8 tot 10 minuten laten bakken tot de koekjes stevig zijn.

3. Sriracha schaal

Gooi ½ kop uitgelekte kikkererwten uit blik met 2 eetlepels mayo en 2 theelepels sriracha in een kom. Voeg ½ kop gekookte bruine rijst of quinoa, 2 kopjes jonge bladspinazie, ½ in blokjes gesneden komkommer en ½ in blokjes gesneden avocado toe. Direct opdienen.

4. Geroosterde chipotle kikkererwten

Oven voorverwarmen tot 180 graden. Een bakplaat bedekken met aluminiumfolie. Laat een blik kikkererwten van 450 gram uitlekken en plaats het in een schaal met 1 eetlepel sesamolie, ½ theelepel gemalen chipotle, ½ theelepel paprikapoeder, ½ theelepel knoflookpoeder, ¼ theelepel gemalen komijn, en ¼ theelepel gemalen zwarte peper. Goed door elkaar husselen om te bedekken. Naar de bakplaat overbrengen en 45 tot 50 minuten in de oven of tot de kikkererwten stevig zijn en beginnen te krullen.

5. Bloemkoolpuree

Pulseer 1 grof gehakte bosui, ¼ kop gegratineerde Parmezaanse kaas, ¼ theelepel knoflookzout, en ½ theelepel gemalen zwarte peper in een mixer tot de bosui fijngehakt is, Voeg 1 kop uitgelekte kikkererwten uit blik toe en 1 kop gestoomde bloemkool en pulseer tot het een glad mengsel is.

Gecontroleerd pulsen
De pulseerknop stopt met mixen als je de knop los laat, waardoor je meer controle krijgt over het mixen.

Het novembernummer van Muscle & Fitness is uit!

Het novembernummer van Muscle & Fitness ligt vanaf 17 oktober in de winkel. In deze editie geven we je een trainingsschema waarmee je biceps in drie weken flink zullen groeien. Verder leggen we uit hoe wat de voedselcombinatie 1 + 1 = 3 inhoudt.

Bestel nu!