Dragon Flag

De Dragon Flag is de moeilijkste core-oefening ooit

Bruce Lee deed de Dragon Flag. En Sylvester Stallone deed hem in Rocky IV. Je denkt misschien dat het niet moeilijker is dan de Human Flag, maar dat klopt niet. Je leert een Dragon Flag door je core hard aan te spannen op een bankje, terwijl je je armen fixeert op het bankje of om een paal. Je tilt je benen op terwijl je een omgekeerde crunch doet. Van daaruit laat je jezelf zakken, zodat alleen de bovenkant van je rug de bank raakt. Dit is een belangrijk aspect, want het maakt de oefening enorm veel moeilijker. Vervolgens laat je je lichaam verder zakken, totdat het helemaal boven de bank ‘zweeft’. Dit moet in een rechte lijn, dus je mag niet doorzakken bij je middel.

Waarom zijn Dragon Flags zo goed?

Dragon Flags spreken je volledige core aan. Wil je een sterkere core voor squats, deadlifts, bench presses of wat dan ook, met Dragon Flags krijg je het voor elkaar. Het langdurig aanspannen van zoveel mogelijk spieren is daar ideaal voor.

Dragon Flag

Wanneer moet je ze doen?

We raden aan om ze na je reguliere workout te doen. Je bent dan goed opgewarmd en zo heeft de Dragon Flag geen nadelige invloed op je training. Het is een bijzonder krachtige oefening, dus het is van groot belang dat je tussen elke poging genoeg rust neemt om volledig te herstellen.

Wat als ik de Dragon Flag niet kan uitvoeren?

In het begin kun je de Dragon Flag gemakkelijker maken. Het kan namelijk een tijdje duren voordat je er een volledig kunt uitvoeren. Begin daarom met negatieven. Laat jezelf zo langzaam mogelijk zakken en land met je voeten op de bank. Ga vervolgens terug naar de beginpositie. Je kunt je ook zo langzaam mogelijk laten zakken en dan je knieƫn naar je borst brengen in plaats van je lichaam te strekken. Pas als dat lukt kun je door naar de volledige uitvoering.

Check onderstaande video voor de correcte uitvoering!

Het novembernummer van Muscle & Fitness is uit!

Het novembernummer van Muscle & Fitness ligt vanaf 17 oktober in de winkel. In deze editie geven we je een trainingsschema waarmee je biceps in drie weken flink zullen groeien. Verder leggen we uit hoe wat de voedselcombinatie 1 + 1 = 3 inhoudt.

Bestel nu!